2024-04-26

Conti Eco Gen 5

Nowa linia Conti Eco Gen 5 oferuje rozwiązanie dla transportu towarów na trasach regionalnych i długodystansowych. Piąta generacja opon do samochodów ciężarowych firmy Continental łączy niski opór toczenia z wysokim przebiegiem.

Continental zaprezentował linię opon Conti Eco piątej generacji do transportu towarów. Nowy produkt jest dostosowany do potrzeb klientów z sektora transportowego i dynamicznego otoczenia regulacyjnego - spełnia wszystkie wymagania unijnej taksonomii dla flot.

Całkowicie nowo opracowane opony ciężarowe Continental pozwalają firmom transportowym zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2 zarówno w operacjach regionalnych, jak i długodystansowych, a także obniżyć koszty. W nowej generacji Conti Eco specjaliści producenta połączyli pozornie sprzeczne cele optymalizacji oporu toczenia i wysokiego przebiegu. Opony są już dostępne w wielu krajach regionu EMEA w wersji Conti Eco HS 5 na oś prowadzącą ciągnika siodłowego i Conti Eco HD 5 na oś napędową.

Continental intensywnie pracował nad rozwojem nowej linii produktów przez kilka lat, a przed wprowadzeniem jej na rynek przeprowadził szeroko zakrojone testy. - Nie mamy wątpliwości, że oferujemy naszym klientom właściwą oponę we właściwym czasie - mówi Ferdinand Hoyos, Head of Business Area Replacement Tires EMEA w Continental. Rosnące koszty operacyjne i personalne, a także inwestycje w zrównoważony rozwój i szybko zmieniający się krajobraz prawny są jednymi z najczęściej wymienianych wyzwań dla operatorów flot w Europie. Niedawne badanie przeprowadzone przez Boston Consulting dla Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych (CLEPA) pokazuje, że całkowity koszt posiadania jest nadal głównym czynnikiem decyzyjnym, ale czynniki zrównoważonego rozwoju zyskują na znaczeniu jako kryterium zakupu, zarówno w branży OE, jak i wymiany. - Zrównoważony rozwój i efektywność kosztowa od dawna idą w parze w Continental - wyjaśnia F. Hoyos i dodaje: - Zainteresowanie tym obszarem stale rośnie na całym rynku, co dodatkowo wzmacnia naszą strategię.

Konsolidacja linii opon do transportu towarów

Wraz z nową, piątą generacją Conti Eco, Continental zmniejsza liczbę linii opon do transportu towarowego. - Nasza nowa opona bazuje na swoich udanych poprzedniczkach - Conti EcoPlus Gen3+ do transportu dalekobieżnego i Conti EcoRegional Gen3+ do transportu regionalnego - wyjaśnia Hinnerk Kaiser, odpowiedzialny za rozwój opon do samochodów ciężarowych i autobusów w Continental. - Nowa opona Conti Eco łączy w sobie najlepsze cechy opon Conti EcoPlus i Conti EcoRegional, wynosząc je na nowy poziom - dodaje.

Jest to możliwe dzięki zoptymalizowanym oporom toczenia i wyższym przebiegom - pozornie sprzecznym celom w świecie rozwoju opon. - W przeszłości, jeśli opona miała obniżone parametry toczenia, a zatem potrzebowała mniej energii do napędu - paliwa, odbywało się to kosztem wytrzymałości i odporności na uszkodzenia - wskazuje H. Kaiser. Obecnie twórcy opon Continental koncentrują się na neutralnych pod względem przebiegu środkach mających na celu poprawę oporów toczenia we wszystkich komponentach - w konstrukcji karkasu, bieżnikach oraz projekcie ogólnego konturu i bieżnika. Bieżniki, z ich dwuwarstwową konstrukcją (guma bazowa) i innowacyjnymi mieszankami zapewniają wysoki przebieg oraz wytrzymałość, jednocześnie optymalizując opór toczenia. Mieszanka gumy bieżnika stykającego się z nawierzchnią (górna warstwa) pozwala konstruktorom skupić się na przebiegach i wytrzymałości.

Niższe opory toczenia i dłuższe przebiegi

Na osi sterującej, grubsza warstwa gumy bazowej bieżnika opony zmniejsza opory toczenia, umożliwiając tym samym zastosowanie mieszanki bieżnika z naciskiem na wydłużenie przebiegu. Na osi napędowej, zoptymalizowana konstrukcja barku z innowacyjnym kształtem lameli w obszarze barku bieżnika odgrywa kluczową rolę w uzyskaniu równomiernego zużycia opony, co również pozytywnie wpływa na przebieg. W budowie karkasu, kilka mieszanek komponentów oraz nowa geometria stopki są dostosowane do optymalizacji oporów toczenia. Dzięki tym rozwiązaniom uzyskano nawet 12 proc. poprawy oporów toczenia i nawet 10 proc. wzrostu przebiegu w porównaniu z dwoma poprzednimi produktami.

Zoptymalizowane opory toczenia i wysokie przebiegi nowych opon Conti Eco mają pozytywny wpływ na ich ślad środowiskowy. - Jeśli nasz produkt zwiększa efektywność paliwową ciężarówki i działa dłużej, wynikiem tego jest niższa emisja CO2 - mówi H. Kaiser. Wybór odpowiednich opon staje się zatem jeszcze ważniejszy, zwłaszcza biorąc pod uwagę opłaty drogowe oparte na emisjach dla operatorów flot w UE. - Wymiana opon EcoRegional HS 3+/ HD 3+ na nowe opony Conti Eco HS 5/ HD 5 we flocie 100 pojazdów, które pokonują około 80 000 km rocznie w ruchu regionalnym, może przynieść oszczędności rzędu 69 000 euro i 120 ton CO2 - dodaje.

Ciągły nacisk na bieżnikowanie

Nowe opony charakteryzują się bardzo dobrą przyczepnością, umożliwiają pojazdom ciężarowym bezpieczne i pewne prowadzenie nawet w zmiennych warunkach pogodowych oraz oferują bardzo dobrą trakcję przez cały okres eksploatacji. Klienci mogą również zamówić je bezpośrednio z fabryki z czujnikami najnowszej generacji. Pozwala to oponom Conti Eco Gen 5 napędzać postęp cyfryzacji floty oraz - w połączeniu z rozwiązaniem do zarządzania oponami ContiConnect 2.0 - umożliwia zdalne monitorowanie w czasie rzeczywistym i planowanie serwisu. Pomaga to znacznie obniżyć koszty operacyjne związane z oponami, podobnie jak rozwiązania bieżnikowania firmy Continental. - Od samego początku projektowaliśmy karkasy nowych opon Conti Eco tak, aby idealnie nadawały się do bieżnikowania. Nowa linia opon przyczynia się w ten sposób do większej efektywności kosztowej i zrównoważonego rozwoju w sektorze transportu - mówi H. Kaiser. Opona bieżnikowana składa się w 70 proc. z materiału pochodzącego ze starej opony i kosztuje do 40 proc. mniej niż nowa opona, oferując przy tym taki sam przebieg i bezpieczeństwo.

Nowe opony Conti Eco dostępne będą w szerokiej gamie rozmiarów, począwszy od następujących:

  • 315/70 R 22.5 Conti Eco HS 5
  • 315/80 R 22.5 Conti Eco HS 5
  • 385/55 R 22.5 Conti Eco HS 5
  • 385/65 R 22.5 Conti Eco HS 5
  • 315/70 R 22.5 Conti Eco HD 5
  • 315/80 R 22.5 Conti Eco HD 5

Źródło i fot.: Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń